طایفه پودینه

ساخت وبلاگ
باسلام
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طایفه پودینه به وبلاگ poudineh1.blogfa.comمراجعه کنید
طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 459 تاريخ : دوشنبه 9 دی 1392 ساعت: 2:58

طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : کد اهنگ پیشواز سیستانی ایرانسل, اهنگ پیشواز سیستانی ایرانسل, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 637 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:01

پودینه فرزند جلال كه طايفه پودینه از نسل او مي باشند تنها  فرزند جلال  بوده است . مي گويند كه فرزندان او بعداز تولد ،از بين مي رفتند. به همين دليل، پس ازتولـداين فرزندش او را با گياهي به نام پودينه به زبان زابلي ( پونه يا پدنه به زبان فارسي) ، شستشو مي دهندكه بر اثر اين كار او زنده مي ماند ونام او را به نام گياه شفا بخشش ( پودينه ) مي گذارند . پودينه هفت فرزند داشت که اطلاعات کافی از تمام فرزندانش در دست نیست سه فرزند او بنامهاي مامي (امامي) - دوستي و جهانبخش بوده اند . با زياد شدن نسل فرزندان پودينه در نقاط مختلف سيستان ، طايفه پودينه شكل مي گيرد .

طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : دلیل نامگذاری طایفه,بزرگ پودینه, طایفه پودینه, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 460 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:02

سیستان نام ناحیه‌ای تاریخی است که بخش‌هایی از کشورهای ایران و افغانستان و پاکستان امروز را دربر می‌گیرد.

نام

این ناحیه را در منابع یونان باستان آراخوزیا می‌نامیدند. پس از ورود سکاها به سکستان معروف شد.سگستان، سجستان و سیستان از ضبط‌های دیگر همین نام است. در شاهنامه فردوسی نام آن به صورت زابلستان هم آمده‌است. در دوره هخامنشیان درانگیا نام داشته است.
 
طایفه پودینه...ادامه مطلب
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : تاريخچه سيستان, تاريخ سيستان, گويش سيستاني, اثارتاريخي سيستان, ديدنيهاي سيستان, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 498 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:04

آهنگ ۱

آهنگ ۲

آهنگ ۳

آهنگ۴

آهنگ۵

آهنگ۶

آهنگ۷

آهنگ۸

آهنگ۹

طایفه پودینه...ادامه مطلب
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : دانلودبهترين اهنگ هاي سيستاني, اهنگ, دانلودترانه سيستاني, دانلوداهنگ سيستاني, دانلودتمام آهنگهاي سيستاني, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 834 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:05

براي دانلود فايل زيپ مربوط به شجره نامه طايفه بزرگ پودينه كليك كنيد.

طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : دانلود فايل زيپ مربوط به شجره نامه طايفه بزرگ پودينه, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 526 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:06

اقوام و طایفه‌های سیستان و بلوچستان، به اقوامی گفته می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان سکونت داشته‌اند و یا زندگی می‌کنند و از لحاظ ساختار طایفه‌ای، قومی و نوع سکونت به چهارده گروه تقسیم می‌شوند.

  • بازماندگان قدیمی و اصیل سیستان که توانسته‌اند نسل خویش را ازخطر قتل عام‌ها و کشتارهای دسته جمعی مغولان، تیموریان، و ازبک‌ها حفظ کنند، شامل: طایفه‌های پودینه، میر، کیخا، کیانی، کمالی، ارابیب و پهلوان و نورا
طایفه پودینه...ادامه مطلب
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : اقوام و طایفه‌های سیستان و بلوچستان, پودينه, تيره هاي پودينه, محل زندگي پودينه, شجره نامه پودينه, درباره پودينه, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 622 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:07

1.لنگوته:

که معمولا از پارچه (جومنی) نخی و دو رنگ به آن می دوختند.طول آن به 10 متر میرسیده، در سالهای اخیر پارچه سفید ساوه معمول شده است در قدیم حتی بچه ها لنگوته به سر می بسته اند.بستن آن نیز فن خاصی دارد،یک گوشه را به اصطلاح روی سر تاج میکنند و لنگوته را دور سر می پیچند و گوشه را پشت آزاد میگذارند که در مواقع سوگواری بودن به نشان عزا آنرا دور گردن حلقه می کنند.

2.کلاه:

مردان هرگز سر برهنه ظاهر نمی شدند و کلاهی از جنس پشم ویا کورک بر سر می نهادند کلاهی که مردان در خانه به هنگام استراحت به سر می گذاشتند عرقچین نام داشت و از جنس پارچه نخی تهیه می شد که کناره های آن به شکل دندانه هائی دست دوزی می شد.به هنگام شرکت در مجالس ویا بهنگام خروج از ده بر روی کلاه دستاری می بستند که به سبک پیچیدن لنگوته امروزی که اکثرا بروش پاکستانی هندی ویا بلوچی است تفاوت داشت.

3.پای افزار مردان به سه فرم جوتی چپت و پوتین بود.

جوتی عبارت از یک کفی ضخیم از جنس چرم بود که بوسیله رشته های چرم و بیشتر بوسیله نخ تهیه شده از موی بز به پای آدمی مهار می شد.
چپت در ابتدا از چرم و در این اواخر از لاستیک تهیه می شد و به مشابه کفش تابستانی کنونی که در اصطلاح محلی چپلی گویند دوخته می شد.
پوتین کفش بزمی و رزمی مردان را تشکیل می داد که به هنگام سفر بپا می کردند،اما اینگونه پای افزار مختص مردان مرفه و مستغنی جامعه بود.

4.پیراهن:

قبلا از پارچه جومن تهیه می شده که چاک گریبان برروی شانه می افتد و به ای دکمه از گرهی بنام مدوکه و از جنس نخ یا پارچه استفاده می شد که به مشابه دکمه در پشت سوراخی گیر می کرد آستین ها بلند و گشاد وبدون سر استین بود.پیراهن بلند و گشاد و تا پائین زانو ادامه می یافت بطوریکه در دامن زیاد ه بر سه من گندم به وزن سیستان (هرمن 6کیلو) جای می گرفت 6 متر امروزی.دوطرف دامن و پیراهن چاکدار بود که بنام بر چاک مصطلح بود.

5.تریزه:

پیراهنی بود که از پارچه سفید میدوختند، این پیراهن مخصوص رقص بود وبهمین علت درقسمت پایین آن به اصطلاح چهل تیکه دوخته می شد.

6.تومو(شلوار):

شلوار مردان نیز بلند و پاچه گشاد بود بدان گونه که یک آدمی بدرون یک پاچه جای می گرفت گشادی پارچه ها از بالا به پایین در یک اندازه ثابت برش می یافت بند شلوار از قیطان های محکم و دستباف تشکیل می شد.

7.باسکت یا جلیقه:

گاه بر روی پیراهن یک ستره یا باسکت کورکی و یا تهیه شده از پشم شتر در بر می کردند و گاهگاهی نیز قبای بلند با نیم تنه می پوشیدند.اکثرا بهنگام کار شالی بدور کمر بسته می شد.در مواقعی که فرد باسک و یا نیم تنه نمی پوشید تسمه ویا شالی را بدور کمر خود می بست.

طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : پوشش سيستاني, سيستان, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 465 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:08

طایفه پودینه...
ما را در سایت طایفه پودینه دنبال می کنید

برچسب : شجره نامه طايفه پودينه, طايفه پودينه, پودينه, شجره نامه, نویسنده : علیرضا پودینه poudineh بازدید : 644 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1391 ساعت: 14:08